loading...

طراحي سايت

طراحي سايت و طراحي فروشگاه اينترنتي

بازدید : 234
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

بسياري از صاحبان كسب‌وكار اين روزها از اهميت سئو و بهينه سازي سايت (SEO) آگاه‌اند؛ با اين وجود، صرف آگاهي از اهميت آن كافي نيست. سئو اين روزها به حدي اهميت يافته كه ارزش آن فراتر از موتورهاي جستجو مي‌رود، و حتي كسب‌وكارهايي را كه وب‌سايت ندارند شامل مي‌شود. براي آن‌كه متوجه شويد «چرا» سئو اهميت دارد، چهار دليل زير را مطالعه كنيد:

رتبه‌بندي در نتايج جستجو بسيار مهم است

اجازه دهيد با واضح‌ترين مسأله آغاز كنيم. بهينه‌سازي از آن جهت مهم است كه بودن در نتايج بالايي جستجو براي صاحبان وب‌سايت ارزش فراواني دارد. تخمين زده مي‌شود كه از هر چهار كليك در جستجوهاي اينترنتي، سه كليك آن به پنج نتيجه نخست گوگل و از هر ده كليك، نه تاي آن‌ها به نتايج صفحه اول اختصاص دارد: بنابراين ارزش سئو بسيار واضح است. ميليون‌ها صفحه در سطح شبكه وب وجود دارد كه با يك كلمه كليدي مشخص هم‌خواني داشته باشد. هر سايتي كه بخواهد به ازاي يك كلمه يا عبارت خاص، رتبه بالايي را در نتايج جستجو به دست آورد، بايد اطمينان حاصل كند كه از نظر سئو در بهينه‌ترين حالت قرار دارد.

دستگاه‌هاي موبايل هم باز بر اهميت سئو افزوده‌اند. ظهور تبلت‌ها و گوشي‌هاي هوشمند و راحتي استفاده از آن‌ها در موقعيت‌ها و شرايط گوناگون، باعث شده تعداد جستجوها از پيش هم بيشتر شود و از آن‌جايي كه موتورهاي جستجو در حال پياده‌سازي الگوريتم‌هاي ويژه‌اي جستجوهاي موبايلي و محلي هستند، موقعيت‌هاي تازه‌اي براي قرار گرفتن يك وب‌سايت در صدر نتايج جستجو فراهم شده.

سئو توليدكنندگان محتواي آنلاين را به قشر هدفشان وصل مي‌كند

وقتي زمان زيادي را در عصر اطلاعات صرف كرده باشيد، طبيعيست كه از ياد ببريد سرعت و دقت اينترنت چه اندازه شگفت‌انگيز است. با وجود اين‌كه ميلياردها ميليارد صفحه ايندكس شده در سطح شبكه وب وجود دارد، موتورهاي جستجو قادرند پاسخ يك سؤال مشخص را ظرف چند ثانيه بيابند(اگر هنوز هم متوجه نشده‌ايد اين مسأله چقدر شگفت‌آور است، به يك كتابخانه برويد و سعي كنيد جواب آن سؤال را به روش قديمي كارت‌هاي موضوعي ۲۵ سال پيش به دست آوريد). قابليت به دست آوردن اطلاعات مربوط به موضوعات گوناگون در كسري از ثانيه، دسترسي به دانش را در سطح جوامع دگرگون كرده. البته اگر مي خواهيد بدون سئو به رتبه اول گوگل دست پيدا كنيد مي توانيد از تبليغات در گوگل استفاده كنيد.

سئو اجازه مي‌دهد كه اين جادو به صورت معكوس هم عمل كند. هرچند كه در هر ثانيه ميليون‌ها كاربر در سطح اينترنت فعال هستند و ميلياردها جستجو در حال انجام است، با استفاده از سئو، صاحبان وب‌سايت‌ها مي‌توانند اطمينان حاصل كنند كه محتواي توليدي آن‌ها به دست مخاطب مورد نظرشان خواهد رسيد. هركس كه وب‌سايتي دارد، يا مشغول توليد محتواست، اگر مي‌خواهد كارش توسط كساني كه محتمل است به دنبال آن اينترنت را جستجو كنند ديده شود، بايد از سئو در توضيحات ويديو، تيترهاي وبلاگ و نام تصاوير استفاده كند.

سئو حتي به كسب‌وكارهايي كه وب‌سايت ندارند نيز كمك مي‌كند

اكثر افراد سئو را مسأله‌اي مربوط به وب‌سايت‌ها مي‌دانند، اما سئو فراتر از اين‌ها مي‌رود. موتورهاي جستجو اطلاعاتي فراتر از وب‌سايت‌ها را استخراج مي‌كنند و هر بار كه اين اطلاعات در جستجويي نمايش داده شود، صاحبان كسب‌وكار از آن سود خواهند برد. بسياري از كاربران موبايل، براي رسيدن به آدرس يا شماره تلفن يك كسب‌وكار اينترنت را جستجو مي‌كنند. صرفاً با داشتن يك حساب Google My Business مناسب، يا حساب‌هاي مشابه ديگري در سطح اينترنت، كسب‌وكار شما حتي بدون داشتن يك وب‌سايت مي‌تواند از جستجوي كاربران سود ببرد.

در حقيقت، Google My Business و Google Maps كار را بسيار ساده‌تر مي‌كنند. كسب‌وكاري كه حساب Google My Business داشته باشد، مي‌تواند شماره تلفن، تصوير، توضيحات و حتي بسيار بيش از اين‌ها را به حسابش اضافه كند تا به جستجوگران موبايلي اطراف آن نشان داده شود. علاوه بر اين، گوگل مي‌تواند نظرات كاربران و آدرس‌ها را از داده‌هاي داخل شبكه‌اش استخراج و نمايش دهد. با استفاده از كلمات كليدي مناسب در توضيحات حساب كاربري Google My Business، كسب‌وكار شما مي‌تواند توسط مصرف‌كنندگان بيشتري ديده شود.

سئو خوب با هر بستر جستجويي كار مي‌كند

در حقيقت، سئو خوب تنها به گوگل و يا حتي فقط موتورهاي جستجو منحصر نمي‌شود. قابليت جستجو در ميان محتواها براي هر سايتي كه صفحات فراواني دارد، از جمله بسترهاي فروشگاهي يا شبكه‌هاي اجتماعي، ضروري است. استفاده از سئو مناسب بهترين روش براي اطمينان حاصل كردن از اين مسأله است كه محتواي كاربري توليد شده در يك شبكه وسيع، ديده خواهد شد. سئو مناسب حتي مي‌تواند به سايت‌هاي فروشگاهي كمك كند تا با فراهم كردن امكان پيدا كردن محصول مورد نظر كاربران، مؤثرتر واقع شوند.

دقيقاً همانطور كه قرار گرفتن در بالاي ليست گوگل براي صاحبان وب‌سايت‌ها اهميت دارد، براي فروشندگان هم مفيد خواهد بود كه اجناسشان در بالاي ليست آمازون يا اي‌بي ديده شود. به طور مشابه، صاحبان كسب‌وكار اگر مي‌خواهند صفحات و محتواهاي ديجيتالشان در ميان صفحات متعدد شبكه‌هاي اجتماعي ديده شود، بايد از سئو مناسب در توضيحات صفحات و حساب‌هاي كاربري و همينطور در داخل محتواهايشان استفاده كنند. بسترهاي جستجوي داخل سايت‌ها معمولاً به خوبي و رواني گوگل يا بينگ نيستند، اما آنقدر به درد مي‌خورند كه كلمات كليدي مناسب را براي يافتن بهترين نتيجه مد نظر جستجوگر پيدا كرده و صفحه مورد نظر او را نمايش دهند. در طول زمان هم البته، اين جستجوگرهاي داخلي هم پيشرفته‌تر خواهند شد. مثلاً فيس‌بوك مدت‌هاست كه امكانات جستجويش را بسط داده و خدمات جديدي را به آن افزوده.

بنابراين همانطور كه مشاهده مي‌كنيد، سئو براي كسب‌وكارها بسيار مهم است. چه كسب‌وكارها و يا مخاطبان آن آنلاين باشند و چه نباشند، استفاده از سئو مي‌تواند در وصل كردن آن‌ها به يكديگر بسيار مؤثر واقع شود. بنابراين از اهميت سئو غافل نشده و آن را منحصر به وب‌سايت ندانيد. براي بهبود جايگاه كسب‌وكارتان، شما نياز به ديده شدن داريد. چه سايتتان باشد و چه محتواي توليدي شبكه‌هاي اجتماعيتان، استفاده از خدمات بهبود سئو تخصصي مي‌تواند كار شما را بسيار بيش از آن‌چه فكرش را بكنيد پيش بياندازد.

بازدید : 208
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ديجيتال ماركتينگ ، در واقع به تمام فعاليت هايي كه به منظور تبليغ محصول ، خدمات ، برندها و بررسي رفتار مشتري در بستر اينترنت صورت مي گيرد گفته مي شود ، كه شامل موارد مختلفي از جمله راه اندازي وب سايت، ايجاد ارتباط با كاربران در شبكه هاي اجتماعي، استفاده از روش هاي مختلف تبليغات اينترنتي و كمپين هاي تبليغاتي ، بازاريابي محتوا ، ايميل ماركتينگ ، ويديو ماركتينگ ، بازاريابي شبكه هاي اجتماعي ، بازاريابي توسط موتورهاي جستجو و…

به عبارت ديگر ديجيتال ماركتينگ ، استفاده مناسب از ابزارهاي ديجيتالي جهت ايجاد ساختار حرفه اي در اينترنت و گسترش آنها از طريق تعيين استراتژي مناسب در اين زمينه اطلاق مي شود . برخي از مواردي كه به بازاريابي اينترنتي مرتبط هستند عبارتند از :

بازاريابي جاذبه اي : بازاريابي جاذبه اي و روش هاي مختلف مرتبط با آن يعني ، به جاي اينكه فروشنده به دنبال مشتري باشد و از طريق روش هاي مختلف مانند سئو ، بازاريابي محتوا و… وب سايت شما بتواند مشتري را جذب كند.

بازاريابي چريكي : استفاده از روش هاي خلاقانه جهت معرفي محصول به مشتري ، به طوري كه توجه او را جلب كند و باعث شود كه مشتريان در مورد برند شما صحبت كنند را بازاريابي چريكي مي گويند.

بازاريابي ويروسي : با گسترش شبكه هاي اجتماعي و كاربرپسند بودن آن ها و بالا بودن اهميت رسانه هاي اجتماعي ، تبليغات به صورت دهان به دهان و به اشتراك گذاشتن اين رسانه ها توسط كاربران ، اين استراتژي اهميت بالايي پيدا كرده است . استفاده از بازاريابي ويروسي و توليد رسانه هاي اجتماعي به گونه اي كه باعث شود افراد مختلف جامعه بيشتر در مورد آن صحبت كنند و رسانه هاي اجتماعي شما را به اشتراك بگذارند در حال گسترش است و جز روش هاي محبوب بازاريابي اينترنتي محسوب مي شود.

ايميل ماركتينگ : استفاده از ابزار ايميل، جهت اطلاع رساني و تعامل با مخاطبين از اهميت بالايي برخوردار است ، به همين جهت ايميل ماركتينگ يا بازاريابي ايميلي و تكنيك هاي مختلف با اين زمينه مانند ايجاد Landing Page مي توانند به شما در طراحي و پياده سازي يك كمپين موفق ديجيتال ماركتينگ كمك زيادي بكنند.

به دليل همه گير شدن استفاده از اينترنت و زماني كه افراد ، صرف گشت و گذار در دنياي ديجيتال و رسانه هاي اجتماعي مي كنند ، كسب و كار شما هم تحت تأثير فضاي ديجيتال قرار مي گيرد . لذا عدم حضور شما در دنياي مجازي باعث از دست رفتن فرصت هاي بسياري خواهد شد. اگر كسب و كاري نو باشد ، بايد نام تجاري يا هويت خود را در كوتاه ترين زمان ممكن بسازد و پيش از رقيبان ، خود را در بازار مورد نظرش توسعه دهد.

در ديجيتال ماركتينگ امكان توسعه و محبوبيت برند در فضاي آنلاين با استفاده از استراتژي هاي آن به تحقق مي پيوندد و مي توان به راحتي كمپيني از مشتريان بالقوه و سود آور را به وجود آورد. همچنين ديجيتال ماركتينگ مي تواند با ارائه اطلاعات مهم از برند ، ديد خوبي در ذهن مخاطبان ايجاد كند. در اينجا برخي ابزارها ي ديجيتال ماركتينگ و انواع بازاريابيرا كه در توسعه كسب و كارهاي نو مفيد است ، ذكر كرده ايم :

1. بهينه سازي سايت (سئو سايت)

مجموعه اي از عوامل كه باعث افزايش رتبه وب سايت مي شوند و برخي از آنها مشخص و برخي ديگر محرمانه مي باشند. بهينه سازي و سايت يك حرفه است ، كه به مرور زمان و كسب تجربه به دست مي آيد و در دنياي مجازي از اهميت بالايي برخوردار است.

2. بازاريابي محتوا

بازاريابي محتوا به عنوان يكي از جذاب ترين و كارآمدترين شيوه هاي بازاريابي مورد توجه قرار گرفته است. طبق آمار هاي جهاني، محتواي جذاب و كاربر پسند يكي از سه دليل اصلي براي روي آوردن مخاطبان به برند ها در فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي به شمار مي رود.

3. بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي

بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي شامل به اشتراك‌گذاري اجتماعي محتوا ، ويديوها و عكس‌ها براي اهداف بازاريابي است. از اين ابزار مي توان براي ارتباط با مشتريان فعلي و آينده استفاده كرد. انتخاب اين ابزار بهترين رسانه براي انواع كسب و كار ها و شركت هاي نو و استارت آپ است.

4. ايميل ماركتينگ

ايميل ماركتينگ امكان تعامل با مخاطبان را بسيار آسان كرده است و اين امكان را مي دهد تا با دسته بندي كاربران و ارسال مطالب مرتبط با برند براي هر دسته ، وفاداري مشتريان فعلي و مشتريان جديد را افزايش داد. در وحله اول بايد بانك اطلاعاتي از مشتريان فعلي و بالقوه تهيه شود.

بازدید : 252
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

يكي از موضوعاتي كه اخيرا براي بسياري از كاربران اينترنت و صاحبان كسب و كار سوال برانگيز بوده، امكان انجام “تبليغات ارزان قيمت در گوگل” است. كاربران دنبال پاسخ اين پرسش هستند كه آيا تبليغات در گوگل ارزان حقيقت دارد يا خير؟ اين موضوع به قدري براي كاربران فضاي وب اهميت پيدا كرده كه توانسته است در گروه عبارات ترند گوگل قرار بگيرد. با كمي بررسي مي‌توان گفت ترند بالاي چنين عبارتي جاي تعجب ندارد. چرا كه بسياري از صاحبان كسب و كار آنلاين، از اهميت بالا و نتيجه سريع اين نوع تبليغات آگاهي دارند و از طرفي، سر به فلك كشيدن قيمت ارز دست كاربران را براي اجراي آزادانه تبليغ در گوگل بسته است. نتيجه آنكه افراد دنبال دستيابي به تبليغات در گوگل ادوردز يا همان تبليغات گوگل با قيمت‌ پايين‌تر خواهند بود.

نظر شما چيست؟ با توجه به نرخ ارز و عملكرد سرويس Google Ads، آيا مي‌توان با بودجه كمتري تبليغ در گوگل را پيش برد؟ براي آنكه بتوانيم بهترين پاسخ را براي اين سوال پيدا كنيم، در ابتدا بايد ببينيم تبليغات گوگلي چيست؟ بنابراين اگر اين موضوع براي شما هم سوال برانگيز است، با ما همراه باشيد.


تبليغات در گوگل يا Google Adwords چيست؟

همه افرادي كه به نحوي با گوگل سر و كار دارند، با نام گوگل ادوردز آشنا هستند. Google Adwords يكي از سرويس‌هاي غير رايگان گوگل محسوب مي‌شود، كه براي تبليغات مورد استفاده قرار مي‌گيرد. هر كاربري كه بخواهد از اين سرويس استفاده كند بايد بودجه‌اي به گوگل پرداخت كند. در اين سرويس، به ازاي هر كليك هزينه‌اي از بودجه فرد كم خواهد شد. متقابلا در صورتي كه روي تبليغات كليك نشود، هزينه‌اي براي افراد نخواهد داشت. اين موضوع باعث افزايش هدفمندي تبليغات شده و در صورتي كه افراد به درستي از آن استفاده كنند، نرخ بازگشت سرمايه قابل توجهي خواهد داشت.


آيا مي‌توان اكانت Google Adwords را با قيمتي ارزان شارژ كرد؟

براي استفاده از Google Adwords ابتدا بايد اكانت خود را شارژ كنيد. اينكه چه مبلغي براي شارژ اكانت در نظر گرفته باشيد، كاملا به شما، بودجه و تبليغات مورد نظرتان بستگي دارد. بنابراين هر شركتي متناسب با بودجه‌اي كه از شما دريافت مي‌كند، تبليغات گوگلي شما را اجرا خواهد كرد. طبق يك قاعده كلي، صرف بودجه بيشتر، احتمال بازدهي بيشتر را افزايش خواهد داد.

اما فارغ از اينكه مبلغ مورد نظر شما چقدر است، شارژ اكانت Google Adwords فرمول ثابتي دارد و همه شركت‌هاي اين حوزه، با نرخ مشخصي، ريال را به ساير واحدهاي مالي تبديل مي‌كنند. بنابراين شارژ اكانت گوگل نرخ ثابتي دارد. پس ادعاي شارژ ارزان‌تر در آن بي‌معناست. اما هر قدر بتوانيد ارز را با نرخ كمتري تهيه كنيد، قطعا در بودجه تبليغات گوگلي هم تاثير بيشتري خواهد داشت.


شارژ اكانت Google Adwords با ارزهاي مختلف فرقي دارد؟

بي‌شك پاسخ اين سوال منفي است. برخلاف اينكه در كشور ما قيمت‌ها نوسانات بسيار زيادي دارند، گوگل همه نرخ‌هاي خود را نسبت به دلار آمريكا ثابت نگه مي‌دارد. به عبارتي اين واحد ارزي معيار اصلي گوگل براي تعيين نرخ كليك و تبليغات گوگل محسوب مي‌شود. بنابراين اينكه شما با چه واحد ارزي اكانت خود را شارژ كنيد، تفاوتي در نتيجه تبليغات و هزينه نهايي آن نخواهد داشت.

بد نيست بدانيد، بعضي مجموعه‌هاي فعال در حوزه تبليغ گوگلي به بهانه استفاده از Credit Cart معتبر، هزينه‌هاي بيشتري از افراد دريافت مي‌كنند. در حالي كه عملا چيزي به نام كارت اعتباري معتبر وجود ندارد. مگر مي‌شود افراد با كارت اعتباري نامعتبر بتوانند هزينه‌اي را پرداخت كنند؟ بنابراين پرداخت هزينه اضافي براي بهره‌مندي از Credit Cart معتبر مضحك خواهد بود. همچنين برخي افراد مدعي استفاده از دلار خوب هستند! اين موضوع هم از ديگر راه‌هاي دريافت هزينه‌هاي اضافي از مشتريان است. چرا كه دلار يك واحد ارزي بوده و نمي‌توان براي آن خوب يا بد تعريف كرد. اما داستان دريافت هزينه‌هاي گزاف از مشتري به همين جا ختم نمي‌شود و همچنان بهانه‌هاي مختلفي براي اين كار وجود دارد. يكي از عمده‌ترين دلايلي كه برخي سازمان‌ها براي گران بودن سرويس تبليغات گوگلي خود مطرح مي‌كنند عدم استفاده از دلار سياه، كوپن غير مجاز، يا استفاده از بات تايلند و… است. اين موارد جرياناتي هستند كه در حساب‌هاي بانكي پيش مي‌آيد و عملا هيچ ارتباطي با تبليغات گوگل ندارند. در واقع شارژ اكانت گوگل نيازي به مطرح كردن اين مسائل ندارد و بدون داشتن يك حساب و هويت حقيقي، امكان پرداخت پول به گوگل و دريافت سرويس از آن نيست. پس مواظب تلاش‌هاي افراد سودجو براي فريب خود باشيد.

تا كنون فهميديم كه براي شارژ اكانت Google Adwords نرخ ثابتي وجود دارد و كسي نمي‌تواند مدعي شارژ ارزان قيمت اين اكانت شود. حال بهتر است به سوال اصلي خود برگرديم. آيا امكان تبليغات در گوگل ارزان قيمت وجود دارد؟

همانطور كه مي‌دانيد نرخ كليك روي كلمات كليدي به عوامل متعددي بستگي دارد. به عبارتي اينكه افراد تصور كنند كليك روي همه كلمات كليدي، نرخ يكساني دارد، كاملا اشتباه است. اما مديريت صحيح اكانت گوگل مي‌تواند هزينه‌هاي كليك كاربران را تا %۴۰ كاهش داده و باعث صرفه‌جويي در مصرف بودجه شود.

استفاده از ساير ارزها براي تبليغات گوگل

بازدید : 229
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

يكي از موضوعاتي كه اخيرا براي بسياري از كاربران اينترنت و صاحبان كسب و كار سوال برانگيز بوده، امكان انجام “تبليغات ارزان قيمت در گوگل” است. كاربران دنبال پاسخ اين پرسش هستند كه آيا تبليغات در گوگل ارزان حقيقت دارد يا خير؟ اين موضوع به قدري براي كاربران فضاي وب اهميت پيدا كرده كه توانسته است در گروه عبارات ترند گوگل قرار بگيرد. با كمي بررسي مي‌توان گفت ترند بالاي چنين عبارتي جاي تعجب ندارد. چرا كه بسياري از صاحبان كسب و كار آنلاين، از اهميت بالا و نتيجه سريع اين نوع تبليغات آگاهي دارند و از طرفي، سر به فلك كشيدن قيمت ارز دست كاربران را براي اجراي آزادانه تبليغ در گوگل بسته است. نتيجه آنكه افراد دنبال دستيابي به تبليغات در گوگل ادوردز يا همان تبليغات گوگل با قيمت‌ پايين‌تر خواهند بود.

نظر شما چيست؟ با توجه به نرخ ارز و عملكرد سرويس Google Ads، آيا مي‌توان با بودجه كمتري تبليغ در گوگل را پيش برد؟ براي آنكه بتوانيم بهترين پاسخ را براي اين سوال پيدا كنيم، در ابتدا بايد ببينيم تبليغات گوگلي چيست؟ بنابراين اگر اين موضوع براي شما هم سوال برانگيز است، با ما همراه باشيد.


تبليغات در گوگل يا Google Adwords چيست؟

همه افرادي كه به نحوي با گوگل سر و كار دارند، با نام گوگل ادوردز آشنا هستند. Google Adwords يكي از سرويس‌هاي غير رايگان گوگل محسوب مي‌شود، كه براي تبليغات مورد استفاده قرار مي‌گيرد. هر كاربري كه بخواهد از اين سرويس استفاده كند بايد بودجه‌اي به گوگل پرداخت كند. در اين سرويس، به ازاي هر كليك هزينه‌اي از بودجه فرد كم خواهد شد. متقابلا در صورتي كه روي تبليغات كليك نشود، هزينه‌اي براي افراد نخواهد داشت. اين موضوع باعث افزايش هدفمندي تبليغات شده و در صورتي كه افراد به درستي از آن استفاده كنند، نرخ بازگشت سرمايه قابل توجهي خواهد داشت.


آيا مي‌توان اكانت Google Adwords را با قيمتي ارزان شارژ كرد؟

براي استفاده از Google Adwords ابتدا بايد اكانت خود را شارژ كنيد. اينكه چه مبلغي براي شارژ اكانت در نظر گرفته باشيد، كاملا به شما، بودجه و تبليغات مورد نظرتان بستگي دارد. بنابراين هر شركتي متناسب با بودجه‌اي كه از شما دريافت مي‌كند، تبليغات گوگلي شما را اجرا خواهد كرد. طبق يك قاعده كلي، صرف بودجه بيشتر، احتمال بازدهي بيشتر را افزايش خواهد داد.

اما فارغ از اينكه مبلغ مورد نظر شما چقدر است، شارژ اكانت Google Adwords فرمول ثابتي دارد و همه شركت‌هاي اين حوزه، با نرخ مشخصي، ريال را به ساير واحدهاي مالي تبديل مي‌كنند. بنابراين شارژ اكانت گوگل نرخ ثابتي دارد. پس ادعاي شارژ ارزان‌تر در آن بي‌معناست. اما هر قدر بتوانيد ارز را با نرخ كمتري تهيه كنيد، قطعا در بودجه تبليغات گوگلي هم تاثير بيشتري خواهد داشت.


شارژ اكانت Google Adwords با ارزهاي مختلف فرقي دارد؟

بي‌شك پاسخ اين سوال منفي است. برخلاف اينكه در كشور ما قيمت‌ها نوسانات بسيار زيادي دارند، گوگل همه نرخ‌هاي خود را نسبت به دلار آمريكا ثابت نگه مي‌دارد. به عبارتي اين واحد ارزي معيار اصلي گوگل براي تعيين نرخ كليك و تبليغات گوگل محسوب مي‌شود. بنابراين اينكه شما با چه واحد ارزي اكانت خود را شارژ كنيد، تفاوتي در نتيجه تبليغات و هزينه نهايي آن نخواهد داشت.

بد نيست بدانيد، بعضي مجموعه‌هاي فعال در حوزه تبليغ گوگلي به بهانه استفاده از Credit Cart معتبر، هزينه‌هاي بيشتري از افراد دريافت مي‌كنند. در حالي كه عملا چيزي به نام كارت اعتباري معتبر وجود ندارد. مگر مي‌شود افراد با كارت اعتباري نامعتبر بتوانند هزينه‌اي را پرداخت كنند؟ بنابراين پرداخت هزينه اضافي براي بهره‌مندي از Credit Cart معتبر مضحك خواهد بود. همچنين برخي افراد مدعي استفاده از دلار خوب هستند! اين موضوع هم از ديگر راه‌هاي دريافت هزينه‌هاي اضافي از مشتريان است. چرا كه دلار يك واحد ارزي بوده و نمي‌توان براي آن خوب يا بد تعريف كرد. اما داستان دريافت هزينه‌هاي گزاف از مشتري به همين جا ختم نمي‌شود و همچنان بهانه‌هاي مختلفي براي اين كار وجود دارد. يكي از عمده‌ترين دلايلي كه برخي سازمان‌ها براي گران بودن سرويس تبليغات گوگلي خود مطرح مي‌كنند عدم استفاده از دلار سياه، كوپن غير مجاز، يا استفاده از بات تايلند و… است. اين موارد جرياناتي هستند كه در حساب‌هاي بانكي پيش مي‌آيد و عملا هيچ ارتباطي با تبليغات گوگل ندارند. در واقع شارژ اكانت گوگل نيازي به مطرح كردن اين مسائل ندارد و بدون داشتن يك حساب و هويت حقيقي، امكان پرداخت پول به گوگل و دريافت سرويس از آن نيست. پس مواظب تلاش‌هاي افراد سودجو براي فريب خود باشيد.

تا كنون فهميديم كه براي شارژ اكانت Google Adwords نرخ ثابتي وجود دارد و كسي نمي‌تواند مدعي شارژ ارزان قيمت اين اكانت شود. حال بهتر است به سوال اصلي خود برگرديم. آيا امكان تبليغات در گوگل ارزان قيمت وجود دارد؟

همانطور كه مي‌دانيد نرخ كليك روي كلمات كليدي به عوامل متعددي بستگي دارد. به عبارتي اينكه افراد تصور كنند كليك روي همه كلمات كليدي، نرخ يكساني دارد، كاملا اشتباه است. اما مديريت صحيح اكانت گوگل مي‌تواند هزينه‌هاي كليك كاربران را تا %۴۰ كاهش داده و باعث صرفه‌جويي در مصرف بودجه شود.

استفاده از ساير ارزها براي تبليغات گوگل

بازدید : 242
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

بازاريابي شبكه‌ اي ( network marketing ) برگرفته از فرمول تصاعد است كه در سده ي سوم ه.ق به واسطه ي اقليدس و در كتاب ” مقدمات ” به جهان معرفي شد . اولين بار، يك شركت دوچرخه سازي در روسيه از اين روش استفاده كرد كه باعث شد در روسيه، عبارت �بهمني� و در فرانسه عبارت �گلوله ي برفي� را به آن لقب دهند و اين روش را راهي براي تقلب و كلاهبرداري اعلام كنند. سياستمداران، اقتصاد دانان و جامعه شناسان زيادي به دنبال پيدا كردن راهي بودند كه بتوانند از اين ايده به نفع همه استفاده كنند. اولين شركتي كه رسماً فعاليت بازاريابي شبكه اي را آغاز كرد، كمپاني ويتامين كاليفرنيا بود كه نام خود را در سال ۱۹۳۹ به نوترالايت تغيير داد و امروزه محصولات خود را از طريق كمپاني اموي به فروش مي‌رساند.

بازدید : 219
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

حتمالا شما هم به عنوان صاحب يك فروشگاه اينترنتي به متخصصاني براي طراحي فروشگاه اينترنتي نيلز داريد و همچنين هميشه هميشه به بهبود فروش و درآمد بيشتر فكر ميكنيد و يا اينكه خوب چرا مثلا فلان كالا روي سايت من كم فروش است و يا اكثز مشتري هاي فروشگاه اينترنتي من از كجا به سايت من رسيده اند. براي پاسخ به اين سوالها بايد در ابتدا با الفبا و اصطلاحات تجارت الكترونيك آشنا شويد . حتما خيلي از شما كلمه SEO و تاثير شگفت انگيز آن در افزايش فروش به گوشتون خورده ولي شايد دقيقا ندانيد كه معني اين كلمه چيست . در غالب اين مقاله و مقاله بعد سعي ميكنيم ۶۲ تا از مهمترين اين اصطلاحات رو به ترتيب حروف الفبا براي شما توضيح بدهيم تا بتوانيد راحتر در مورد كسب و كار خودتون و روش هاي بهبودش تصميم بگيريد.

A

A/B Testing

فرآيند ساده اي كه در آن دو محتواي توليد شده و يا ايميل و يا پيام تبليغاتي توليد شده همزمان مقايسه و بهترين آنها انتخاب خواهد شد. حتما براي شما هم پيش آمده كه در انتخاب عنوان ايميل تبليغاتي ويا اس ام اس هاي تبليغاتي ساعتها سردرگم شده باشين. روش كار بسيار ساده است . استفاده از روش A/B testing . در اين روش شما دو محتواي توليد شده (مثلا عنوان يك ايميل ) را همزمان براي بخش كوچكي از مخاطبان ارسال و نتيجه آن را (مثلا نرخ باز شدن ايميل ) مقايسه ميكنيد. بر اساس نتيجه حاصل حالا شما ميدانيد كه از كدام عنوان ايميل براي ارسال به همه مخاطبان استفاده نماييد. اين روش در همه موارد مثل طراحي Landing page و يا انتخاب بنر تبليغاتي و .. قابل استفاده است و در واقع يادآو رهمون مثل معروف “مشت نمونه خرواره ” است.

Affiliate Marketing

يكي از روش هاي محبوب بازاريابي اينترنتي است. ۳ طرف اين سيستم فروش عبارتند از:

۱- فروشگاه اينترنتي

۲- مشتري

۳- مشاركت كننده (َAffiliator)

در اين روش مشاركت كننده سعي ميكند تا با استفاده از ابزارهاي تبليغاني خود مشتري را به فروشگاه اينترنتي فروشنده هدايت كند. مشاركت كننده به ازاي ثبت نام و يا خريد مشتري از فروشگاه اينترنتي پورسانت دريافت ميكند.آمازون يكي از موفق ترين نمونه هاي استفاده از سيستم مشاركت در فروش است .

Attribution Model

امروزه اكثر سايتها كه براساس استانداردهاي طراحي فروشگاه اينترنتي ساخته شده اند جهت تحليل ترافيك سايت از Google Analytics Tools استفاده ميكنند. اگر شما هم از اين ابزار براي رصد كردن مشتريان وب سايت و يا فروشگاه اينترنتي خودتون استفاده ميكنيد. احتمالا در قسمت انتهاي صفحه به گزينه Attribution Model برخورد كرديد. با تعيين Attribution Model شما ميتوانيد بفهميد كه فروش ها و يا ثبت نام ها و به طور كلي Conversion هاي سايت شما به چه نسبتي به كدام يك از كانال هاي ورودي وب سايت شما (مثل ايميل ، شبكه هاي اجتماعي ، تبليغات كليكيي ، جستجوي ارگانيك ) وابسته است . با يك مثال مسئله روشن تر خواهد شد . با بررسي گزارش ها شما متوجه ميشويد كه ۳ نفر از كساني كه از شما خريد كرده اند از طريق كانال تلگرام وارد شده و خريد كرده اند . حال سوال اينجاست كه آيا كانالي كه منجر به خريد شده است تلگرام است؟ جواب ممكن است بلي يا خير باشد! چرا؟!! چون ممكن است كابر قبلا از طريق كانال ديگري مانند ايميل و يا موتورهاي جستجو با وب سايت آشنا شده باشد و صرفا آخرين ورود از طريق تلگرام اتفاق افتاده است . براي پاسخ دقيق به اين ابهامات بايد از Attribution Model استفاده كنيم . تعيين صحيح Attribution Model به شما كمك مي كند تا اعتبار يك فروش يا conversion را به درستي به يك كانال ورودي اختصاص دهيد.

Last Interaction model : تمامي امتياز فروش به آخرين كانالي كه كاربر از طريق آن به سايت رسيده است و اقدام به خريد كرده است تعلق ميگيرد.

Last Non-Direct Click model : تمامي امتياز فروش به آخرين كانالي كه كاربر از طريق آن به سايت رسيده است و اقدام به خريد كرده است تعلق ميگيرد. به جز كانال مستقيم كه در اين صورت به كانال قبلي كه كاربر از طريق آن به سايت رسيده است تعلق ميگيرد.

Last AdWords Click model : اين مدل براي سنجش كارايي تبليغات گوگل ادوردز استفاده ميشود و اعتبار يك فروش به آخرين تبليغ ادوردزي كه كاربر روي آن كليك كرده است ميرسد.

First Interaction model : اين مدل تمامي اعتبار فروش را به اولين كانالي كه كاربر از طريق آن به سايت وارد شده و در واقع از آن طريق با سيت آشنا شده است ميدهد.

Linear model: در اين مدل تمامي كانال هاي كه كاربر از ابتدا تا لحظه خريد با آن درگير بوده است به مقدار مساوي ارزش فروش را دريافت ميكنند.

Time Decay model: در اين مدل به نسبت فاصله زماني كانال هايي كه كاربر از طريق آنها به وب سايت وارد شده است امتياز فروش تقسيم ميگردد. كانالي كه كمترين فاصله تا فروش را دارد بيشترين امتياز را دريافت ميكند.

Position Based model: امتياز فروش به نسبت ۴۰ درصد به آخرين كانال و ۴۰ درصد اولين كانال و ۲۰ درصد مابقي كانال ها تقسيم ميشود.

در مقالات بعدي در مورد كاربردها و زمان استفاده از هر مدل توضيح خواهم داد.

Average Order Value

اين پارامتر متوسط ارزش خريد هر مشتري را به شما نمايش ميدهد . و از تقسيم كل مبلغ خريد انجام شده از سايت شده بر تعداد سفارشات محاسبه ميگردد.

Average Time on Site

مدت زماني است كه به طور متوسط كاربران بر روي سايت صرف ميكنند. بزرگتر بودن اين عدد نشاندهنده جذابيت سايت شما براي مخاطبان شماست. به طور كلي average time on site يكي از بهترين معيار ها جهت سنجش كلي يك سايت ميباشد . هرچند عوامل بسيار زيادي روي اين فاكتور تاثير گذار است و براي هر شاخه از كسب و كارهاي اينترنتي متفاوت است ولي كاهش يا افزايش آن ميتواند راهنماي خوبي براي عملكرد شما باشد.

بازدید : 231
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

كسب و كارهاي بزرگ، پول و زمان زيادي را در استراتژي مديريت شبكه هاي اجتماعي خود سرمايه گذاري مي كنند. در مقابل، كسب و كارهاي كوچك تر نمي توانند هزينه ها و بودجه هاي بازاريابي را تقبل كنند و جذب مشتري از طريق شبكه هاي اجتماعي هم براي آن ها كار دشواري است. با اين حال هر كاري اصول و چارچوبي دارد كه اگر رعايت شود، باعث ساده تر شدن روند انجام آن كار مي شود. به تبع بازاريابي و فروش از طريق شبكه هاي اجتماعي هم چارچوب و اصولي دارد كه چهار مرحله كلي از آن را در ادامه مي خوانيد:

مخاطبان خود را بشناسيد

مردم براي گسترش ارتباطات اجتماعي خود به مديريت شبكه هاي اجتماعي مشغول مي شوند نه براي ديدن تبليغات، پس شبكه هاي اجتماعي جاي بمباران تبليغاتي نيست. جاي بمباران تبليغاتي در مجلات است. يادتان باشد هميشه به كامنت ها يا نظراتي كه مشتريان براي شما ارسال مي كنند، پاسخ دهيد. به اين ترتيب هم يك تعامل اوليه ايجاد كرده ايد و هم به مرور زمان بيشتر آن ها را مي شناسيد.

نياز مخاطبان خود را برطرف كنيد

شما به عنوان صاحب يك كسب و كار، مشتريان احتمالي خود را مي شناسيد، اما آن ها اطلاعاتي درباره شما ندارند. انسان ها معمولاً سراغ كساني مي روند كه يك حداقل شناخت درباره آن ها داشته باشند، مشتريان چطور جذب شما خواهند شد؟ محتواي جالب و سرگرم كننده بسازيد و آن را منتشر كنيد. سعي كنيد مطمئن و قابل اعتماد باشيد و در قبال آن از مشتريان خود چيزي نخواهيد. به زودي مشتريان شما را پيدا مي كنند.

قابل اعتماد باشيد

شما بايد يك وبلاگ يكپارچه در وب سايت خود داشته باشيد. بايد به مسائل روز رسيدگي كنيد كه مشتريان شما با آن ها رو به رو هستند، در مورد كسب و كار خود و مسائل روز محتوا بسازيد و اين پست ها را درمديريت شبكه اجتماعي به اشتراك بگذاريد. مردم با هدف آگاهي بيشتر درباره شما و خدماتتان، شما را دنبال مي كنند، اگر احساس كنند خدمات مورد نياز آن ها را ارئه نمي كنيد، نه تنها پيگير پست هايتان نخواهند بود بلكه به طور كلي برند شما را ناديده مي گيرند. به عبارتي از برند و مجموعه شما زده مي شوند. پس سعي كنيد از مجموعه خود، نيروي انساني، محيط كار، خدماتي كه ارائه مي دهيد، محصولاتي كه مي فروشيد و همين طور از رضايت مشتريان خود پست منتشر كنيد كه بتوانيد اعتماد مخاطبان خود را جلب كنيد. با تبديل شدن به فردي قابل اعتماد در صنعت خود، روابط موجود را تقويت خواهيد كرد كه باعث جذب مشتري بيشتر مي شود.

از كانال هاي چندگانه استفاده كنيد

در شبكه هاي اجتماعي مختلف فعال باشيد و سعي كنيد در هر كدام از آن ها، مخاطبان هدف را به خود جذب كنيد. پر طرفدار ترين شبكه هاي اجتماعي در دنيا عبارتند از: Facebook ، Twitter ، YouTube ، LinkedIn ، Google + ، Pinterest و Instagram ، كه اينستاگرام، فيس‌بوك، گوگل پلاس و توييتر در ايران به ترتيب بيشتر از بقيه طرفدار دارند. مي توانيد از اين رسانه ها براي بازاريابي و جذب مشتري استفاده كنيد.

بازدید : 207
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

يكي از مهم ترين فاكتور هاي موفقيت پروژه هاي انجام شده توسط آژانس ديجيتال ماركتينگ و طراحي، بازخورد و نظرات مشتريان است. اين بازخورد در رفع نواقص و حرفه اي تر شدن كار اين آژانس ها بسيار مهم است. نظرات مشتريان باعث مي شود ديد وسيع تري نسبت به نياز هاي بازار پيدا كنيد و در ادامه استراتژي شركت خود را طراحي نماييد.

اما اين بازخورد ها هميشه هم مثبت نيستند و گاهي باعث تعجب و حتي ناراحتي شما مي شوند. مشتري ها معمولاً بر اساس ديدگاه و طرز فكر خود نظراتشان را ارائه مي كنند كه گاهي اين نظرات و اصرار بر آن ها باعث خراب شدن نتيجه پروژه مي شود و خيلي وقت ها متقاعد كردن آن ها خود كار بسيار سختي است. در واقع يكي از سخت ترين كارهاي دنيا تبديل كردن مشتري شاكي به مشتري راضي است.

در ادامه به چند نمونه از بازخوردها و نظرات مشتريان كه ما در لابراتوار رسانه با آن ها برخورد كرده ايم مي پردازيم.

خوب نيست...!

يكي از بازخورد هايي كه مي تواند شما را تاحد زيادي ناراحت كند اين است كه مشتري در قبال كار شما بگويد خوب نيست. شما مدت زمان زيادي را براي طراحي و پياده سازي پروژه صرف كرده ايد؛ با كلي زحمت پروژه را به اتمام رسانده و تحويل مشتري داده ايد و او در مقابل زحمت هاي شما مي گويد خوب نيست!

براي حل اين مشكل بايد با مشتريان يك جلسه حضوري داشته باشيد و در رابطه با پروژه با آن ها صحبت كنيد. اين كار باعث مي شود مشتريان به شما اعتماد كنند. از طرفي با پيدا كردن مواردي كه مطابق ميل مشتريان نيست و اصلاح آن ها يا توضيح بابت اينكه چرا به اين صورت پياده سازي شده‌اند، مي توانيد يك پروژه خوب و موفق را به اتمام برسانيد.

همه جاش خوبه ولي...!

بعضي از مشتريان با كليت طراحي انجام گرفته موافق هستند اما دوست دارند برخي از قسمت ها به سليقه آن ها و شكلي كه فكر مي كنند زيباتر است پياده سازي شود، در صورتي كه با اصول فني در تضاد است و اين نوع نظرات براي شما يعني فاجعه! گاهي اوقات با شنيدن اين نظرات دوست داريد سر خودتان را به ديواربكوبيد!

براي مثال ما در آژانس ديجيتال ماركتينگ لابراتوآر رسانه در يك پروژه طراحي سايت با يك مشتري رو به‌رو بوديم كه اصرار داشت صفحه بلاگ به صورت پاپ‌آپ در همان صفحه باز شود و با وجود تمامي توضيحاتي كه در جلسات ارائه شد همچنان بر حرف و نظر خود اصرار داشت اما بعد از تحويل پروژه و مشورت با افرادي كه ديد فني داشتند به اين نتيجه رسيد كه براي گرفتن نتيجه و اثر مثبت در سئو، هر خبر بايد url مجزايي داشته باشد و در نهايت به همان حرفي رسيدند كه تيم فني ما در ابتداي پروژه و در طول جلسات بارها بر آن تأكيد كرده بود.

من اينجوري دوست ندارم، اين شكلي باشه...!

برخي از مشتريان با توجه به تمام توضيحات فني كه به آن ها ارائه مي شود روي حرف غير فني و غير اصولي خود اصرار دارند و اين حس به شما دست مي دهد كه توضيحات و دلايل شما براي او اهميتي ندارد.

تصور اين دسته از مشتريان اين است كه چون هزينه پروژه را پرداخت مي كنند بايد تمامي نظرات آن ها در پروژه پياده شود، حتي اگر غير اصولي باشد. اما حاصل اين همكاري، نارضايتي هر دو طرف است.

بازدید : 218
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

استراتژي ديجيتال ماركتينگ

به طور خلاصه، استراتژي ديجيتال ماركتينگ شما مجموعه اي از عملكردهايي است كه با استفاده از بازاريابي اينترنتي، به شما در رسيدن به اهدافتان كمك مي كنند. شايد كلمه «استراتژي» كمي شما را ترسانده باشد ولي خب جاي نگراني نيست، چراكه ساختن يك استراتژي ديجيتال مؤثر چندان هم كار سختي نيست.

اگر بخواهيم استراتژي را تعريف كنيم، به بيان ساده عبارت است از برنامه اي از عملكردها براي دستيابي به يك يا چند هدف دلخواه. براي مثال ممكن است هدف كليدي شما اين باشد كه امسال از طريق سايت خود نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد بيشتر ليد ايجاد كنيد. بسته به مقياس كسب و كارتان، ممكن است استراتژي ديجيتال ماركتينگ شما شامل چندين هدف و بخش هاي مختلفي باشد اما همين نگاه ساده به استراتژي مي تواند به شما در تمركز بر روي اهدافتان و تحقق آن‌ها كمك كند.

با وجود تعريف ساده ما از عبارت «استراتژي»، شكي نيست كه ايجاد و تعيين يك استراتژي واقعي ممكن است براي شما كار مشكلي باشد. اول نگاهي به تعريف كمپين هاي بازاريابي ديجيتال خواهيم داشت و بعد در ۷ مورد به شما ياد مي دهيم كه چطور مي توانيد براي موفقيت كسب و كارتان در فضاي آنلاين يك استراتژي ديجيتال ماركتينگ مؤثر بسازيد.

كمپين ديجيتال ماركتينگ چيست؟

بعيد نيست كه شما هم مانند خيلي هاي ديگر استراتژي ديجيتال ماركتينگ را با كمپين ديجيتال ماركتينگ اشتباه بگيريد ولي ما در ادامه براي تشخيص راحت آن ها از يكديگر به شما دو راه پيشنهاد مي كنيم:

همان طور كه قبلاً اشاره كرديم، استراتژي ديجيتال ماركتينگ يا بازاريابي آنلاين شما مجموعه اي از عملكردهايي است كه به شما در دستيابي به اهداف كليدي بازاريابي‌تان كمك مي كنند. اما كمپين هاي ديجيتال ماركتينگ ، بلوك هاي ساختماني يا همان عملكردهاي درون استراتژي شما هستند كه شما را در مسير رسيدن به اهدافتان حركت مي دهند. براي مثال ممكن است تصميم بگيريد كه در يك كمپين بازاريابي، برخي از بهترين محتواهاي خود را كه بازخورد خوبي گرفته اند براي توليد ليدهاي بيشتر در توييتر منتشر كنيد. توجه داشته باشيد كه حتي اگر كمپيني در يك دوره دو ساله اجرا شده باشد باز هم نمي توانيم آن را استراتژي بناميم و هنوز هم روشي است كه در كنار كمپين هاي ديگر استراتژي شما قرار مي‌گيرد.

نحوه ساخت يك استراتژي ديجيتال ماركتينگ جامع

حالا كه با اصول اوليه استراتژي ديجيتال و كمپين هاي ديجيتال ماركتينگ آشنا شديد، مي توانيم به نحوه ساخت يك استراتژي ديجيتال ماركتينگ بپردازيم. براي اين كار بايد ۷ مرحله زير را دنبال كنيد:

موقعيت مكاني: شما مي‌توانيد از ابزارهاي آناليز وب‌سايت مانند گوگل آناليتيكز براي اينكه راحت تر بفهميد بيشتر ترافيك سايت شما از كدام منطقه مي آيد استفاده كنيد.

سن: بسته به كسب و كار شما ممكن است به اين گزينه نياز داشته باشيد يا نداشته باشيد. بهتر است اين اطلاعات را با تشخيص ترندهاي پايگاه داده مشتريان و مشتريان بالقوه خود شناسايي كنيد.

درآمد: بهتر است كه اطلاعات حساسي مانند درآمد شخصي را از طريق مصاحبه شخصي جمع آوري كنيد. همچنين ممكن است افراد اين اطلاعات را از طريق فرم هاي آنلاين با شما به اشتراك بگذارند.

عنوان شغلي: اين همان اطلاعاتي است كه مي توانيد از مشتريان فعلي خود بگيريد و بيشتر مخصوص شركت هاي B2B است.

اهداف: اهداف، بسته به نياز محصولات يا خدمات شما، براي سرويس دهي تعيين شده اند. در حال حاضر ممكن است براي دستيابي به اهدافي كه پرسوناي شما دنبال مي كند ايده هاي خوبي داشته باشيد. با اين حال بهتر است كه با حرف زدن با مشتريان، نمايندگان فروش داخلي و خدمات مشتريان، به پيش فرض هاي خود پايبند باشيد.

چالش ها: براي اينكه با مشكلات پيش روي مخاطبان خود آشنا شويد، دوباره با مشتريان، نمايندگي‌هاي فروش و خدمات مشتريان حرف بزنيد.

سرگرمي ها و علاقه مندي ها: با مشتريان خود و كساني كه با مخاطبان هدف شما مطابقت دارند حرف بزنيد. مثلاً اگر صنعت برند شما فشن و مد است، اينكه بدانيد بخش هاي بزرگ مخاطبان شما به ورزش و سلامتي هم علاقه دارند براي شما مفيد و كاربردي خواهد بود به طوري كه در آينده مي تواند به مشاركت ها و همين طور توليد محتواي شما كمك كند.

اولويت ها: با مشتريان خود و كساني كه فكر مي كنيد در دسته مخاطبان هدف شما قرار مي گيرند حرف بزنيد تا متوجه شويد از ميان چيزهايي كه به كسب‌وكار شما مربوط هستند، چه چيزي براي آن‌ها بيشترين اهميت را دارد. براي مثال: اگر صاحب يك شركت نرم افزاري B2B هستيد، اينكه بدانيد براي مخاطبان شما پشتيباني مشتري ارزش بيشتري نسبت به يك نقطه قيمت رقابتي دارد، بسيار مهم است.

بازدید : 248
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

يكي از موضوعاتي كه اخيرا براي بسياري از كاربران اينترنت و صاحبان كسب و كار سوال برانگيز بوده، امكان انجام “تبليغات ارزان قيمت در گوگل” است. كاربران دنبال پاسخ اين پرسش هستند كه آيا تبليغات در گوگل ارزان حقيقت دارد يا خير؟ اين موضوع به قدري براي كاربران فضاي وب اهميت پيدا كرده كه توانسته است در گروه عبارات ترند گوگل قرار بگيرد. با كمي بررسي مي‌توان گفت ترند بالاي چنين عبارتي جاي تعجب ندارد. چرا كه بسياري از صاحبان كسب و كار آنلاين، از اهميت بالا و نتيجه سريع اين نوع تبليغات آگاهي دارند و از طرفي، سر به فلك كشيدن قيمت ارز دست كاربران را براي اجراي آزادانه تبليغ در گوگل بسته است. نتيجه آنكه افراد دنبال دستيابي به تبليغات در گوگل ارزان يا همان تبليغات گوگل با قيمت‌ پايين‌تر خواهند بود.

نظر شما چيست؟ با توجه به نرخ ارز و عملكرد سرويس Google Ads، آيا مي‌توان با بودجه كمتري تبليغ در گوگل را پيش برد؟ براي آنكه بتوانيم بهترين پاسخ را براي اين سوال پيدا كنيم، در ابتدا بايد ببينيم تبليغات گوگلي چيست؟ بنابراين اگر اين موضوع براي شما هم سوال برانگيز است، با ما همراه باشيد.

تبليغات در گوگل يا Google Adwords چيست؟

همه افرادي كه به نحوي با گوگل سر و كار دارند، با نام گوگل ادوردز آشنا هستند. Google Adwords يكي از سرويس‌هاي غير رايگان گوگل محسوب مي‌شود، كه براي تبليغات مورد استفاده قرار مي‌گيرد. هر كاربري كه بخواهد از اين سرويس استفاده كند بايد بودجه‌اي به گوگل پرداخت كند. در اين سرويس، به ازاي هر كليك هزينه‌اي از بودجه فرد كم خواهد شد. متقابلا در صورتي كه روي تبليغات كليك نشود، هزينه‌اي براي افراد نخواهد داشت. اين موضوع باعث افزايش هدفمندي تبليغات شده و در صورتي كه افراد به درستي از آن استفاده كنند، نرخ بازگشت سرمايه قابل توجهي خواهد داشت.

يكشنبه‌ها قبل از شروع كار يك مقاله رايگان از لابراتوار رسانه براي بهبود كسب و كار خود دريافت كنيد

آيا مي‌توان اكانت Google Adwords را با قيمتي ارزان شارژ كرد؟

براي استفاده از Google Adwords ابتدا بايد اكانت خود را شارژ كنيد. اينكه چه مبلغي براي شارژ اكانت در نظر گرفته باشيد، كاملا به شما، بودجه و تبليغات مورد نظرتان بستگي دارد. بنابراين هر شركتي متناسب با بودجه‌اي كه از شما دريافت مي‌كند، تبليغات گوگلي شما را اجرا خواهد كرد. طبق يك قاعده كلي، صرف بودجه بيشتر، احتمال بازدهي بيشتر را افزايش خواهد داد.

اما فارغ از اينكه مبلغ مورد نظر شما چقدر است، شارژ اكانت Google Adwords فرمول ثابتي دارد و همه شركت‌هاي اين حوزه، با نرخ مشخصي، ريال را به ساير واحدهاي مالي تبديل مي‌كنند. بنابراين شارژ اكانت گوگل نرخ ثابتي دارد. پس ادعاي شارژ ارزان‌تر در آن بي‌معناست. اما هر قدر بتوانيد ارز را با نرخ كمتري تهيه كنيد، قطعا در بودجه تبليغات گوگلي هم تاثير بيشتري خواهد داشت.

شارژ اكانت Google Adwords با ارزهاي مختلف فرقي دارد؟

بي‌شك پاسخ اين سوال منفي است. برخلاف اينكه در كشور ما قيمت‌ها نوسانات بسيار زيادي دارند، گوگل همه نرخ‌هاي خود را نسبت به دلار آمريكا ثابت نگه مي‌دارد. به عبارتي اين واحد ارزي معيار اصلي گوگل براي تعيين نرخ كليك و تبليغات گوگل محسوب مي‌شود. بنابراين اينكه شما با چه واحد ارزي اكانت خود را شارژ كنيد، تفاوتي در نتيجه تبليغات و هزينه نهايي آن نخواهد داشت.

بد نيست بدانيد، بعضي مجموعه‌هاي فعال در حوزه تبليغ گوگلي به بهانه استفاده از Credit Cart معتبر، هزينه‌هاي بيشتري از افراد دريافت مي‌كنند. در حالي كه عملا چيزي به نام كارت اعتباري معتبر وجود ندارد. مگر مي‌شود افراد با كارت اعتباري نامعتبر بتوانند هزينه‌اي را پرداخت كنند؟ بنابراين پرداخت هزينه اضافي براي بهره‌مندي از Credit Cart معتبر مضحك خواهد بود. همچنين برخي افراد مدعي استفاده از دلار خوب هستند! اين موضوع هم از ديگر راه‌هاي دريافت هزينه‌هاي اضافي از مشتريان است. چرا كه دلار يك واحد ارزي بوده و نمي‌توان براي آن خوب يا بد تعريف كرد. اما داستان دريافت هزينه‌هاي گزاف از مشتري به همين جا ختم نمي‌شود و همچنان بهانه‌هاي مختلفي براي اين كار وجود دارد. يكي از عمده‌ترين دلايلي كه برخي سازمان‌ها براي گران بودن سرويس تبليغات گوگلي خود مطرح مي‌كنند عدم استفاده از دلار سياه، كوپن غير مجاز، يا استفاده از بات تايلند و… است. اين موارد جرياناتي هستند كه در حساب‌هاي بانكي پيش مي‌آيد و عملا هيچ ارتباطي با تبليغات گوگل ندارند. در واقع شارژ اكانت گوگل نيازي به مطرح كردن اين مسائل ندارد و بدون داشتن يك حساب و هويت حقيقي، امكان پرداخت پول به گوگل و دريافت سرويس از آن نيست. پس مواظب تلاش‌هاي افراد سودجو براي فريب خود باشيد.

تا كنون فهميديم كه براي شارژ اكانت Google Adwords نرخ ثابتي وجود دارد و كسي نمي‌تواند مدعي شارژ ارزان قيمت اين اكانت شود. حال بهتر است به سوال اصلي خود برگرديم. آيا امكانتبليغات در گوگل ارزان قيمت وجود دارد؟

همانطور كه مي‌دانيد نرخ كليك روي كلمات كليدي به عوامل متعددي بستگي دارد. به عبارتي اينكه افراد تصور كنند كليك روي همه كلمات كليدي، نرخ يكساني دارد، كاملا اشتباه است. اما مديريت صحيح اكانت گوگل مي‌تواند هزينه‌هاي كليك كاربران را تا %۴۰ كاهش داده و باعث صرفه‌جويي در مصرف بودجه شود.

استفاده از ساير ارزها براي تبليغات گوگل

چطور با مديريت اكانت، نرخ كليك كاهش پيدا خواهد كرد؟

“زمان” و “ميزان رقابت روي كلمه كليدي” از عوامل موثر در قيمت نهايي كليك‌ تبليغات گوگلي هستند. هر حوزه كاري، در يك بازه زماني مشخص از شبانه روز، شلوغ‌تر از ساير اوقات خواهد بود. براي مثال در حوزه كاري بورس يا صرافي‌ها ساعات صبح تا ظهر و در حوزه گيمينگ ساعات پاياني شب، بيشترين ترافيك روي سايت‌هاي مرتبط جريان خواهد داشت. هرچه زمان نمايش تبليغات به ساعات پر رقابت نزديك‌تر بوده و رقابت بيشتري روي كلمه كليدي مورد نظر باشد، هزينه تبليغات گوگل افزايش خواهد يافت. بنابراين در صورتي كه كاربران بخواهند هزينه تبليغات گوگلي خود را كاهش دهند، بايد اولا تبليغات خود را در بازه زماني نمايش دهند كه رقابت كمتري دارد. دوما روي كلمات كليدي با ميزان رقابت كمتر تمركز كنند. اما در نظر داشته باشيد، نتيجه نهايي اين شيوه تبليغات به مراتب اثرگذاري كمتري نسبت به تبليغ در ساعات پر رقابت و روي كلمات كليدي با رقابت بالا دارد.

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 84
  • بازدید سال : 189
  • بازدید کلی : 7564
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه